Rok 1996 był rokiem przełomowym dla grupy Long & Junior. W tym bowiem roku nastąpiło zawarcie znajomości pomiędzy Jarkiem i Michałem. Wspólne wariackie i jednorazowe pomysły zaowocowały wspólnymi występami w wielu klubach i dyskotekach. W roku 2000 pojawił się pomysł zrobienia pierwszego muzycznego projektu no....i zaczeło się.
Wspólny stary dobry znajomy "Thomas" 1/2 duetu I&I i zarazem producent muzyczny podał nam rękę i wpuścił nas do studia pod czujnym okiem Rafała "Rafalskiego", to wtedy właśnie powstał pierwszy singiel i wideoklip o nazwie "J.A.Z.D.A." Singiel ten stał się bardzo popularny wśród wielu klubowiczów na terenie kraju, a w póżniejszym czasie okazało się, że i poza jego granicami, w wielu krajach europejskich gdzie bawi się polonia. Sukces jak i zarazem chęć kontynuacji kolejnych produkcji zaowocowała kolejnym singlem pt. "Helenka", który stał się jak obecnie pokazuje historia jednym z kultowych hitów w wielu klubach. Następny singiel i zapał jaki rozkręcał Longa i Juniora owocuje wydaniem pierwszego longplay'a o tytule "No I Zaczęło Się".Płyta zawiera 15 kawałków w tym remix "Helenki". Na całej płycie znajdują się jeszcze dwa nagrania które ukazały się na singlu to "Kobiety" oraz "No Women No Cry".
Po krótkim oddechu ukazuje się w roku 2004 "Tańczyć Chcę". Łatwo policzyć aż dwa lata czekał w kolejce, żeby stać się wielkim hitem. Na temat "Tańczyć Chcę" nakręcono wiele ciekawych filmów na "You Tube" i wielu innych portalach. W/w hit bawi do dzisiaj pełną mocą każdego kto kocha tańczyć i nie tylko. W 2007 roku Long & Junior ponownie wchodzą do studia i zaczynają pracę nad nowym materiałem muzycznym. Kontynuacją hitu "Tańczyć Chcę" jest "Śpiewać Uczę Się".
Na kolejny singiel nie trzeba było długo czekać, na koniec wakacji 2007 ukazuje się "Uśmiechnij Się". O popularności tego nagrania można by pisać poematy....... Idąć za ciosem L&J wydają kolejny mega hit "Polskie Party.Pl". W roku 2009 grupa Long & Junior zostaje zaproszona do USA aby zaprezentować się na trzech wspaniałych koncertach w Chicago, Nowym Yorku oraz New Jarsey. Przygoda oraz pobyt w USA długo pozostanie w naszej pamięci. Pod koniec roku powstaje kolejna produkcja, singiel pod tytułem PIERWSZY RAZ który zaczyna dorównywać popularnością utworowi Tańczyć chcę. W roku 2010 narodził się w głowach Longa i Juniora pomysł o nakręceniu profesjonalnego klipu do jednej z naszych najlepszych produkcji, czyli do utworu Tańczyć Chcę. Datę realizacji klipu wyznaczono na sierpień 2010 i tak też właśnie się stało. Dokładnie 6 sierpnia ukazał się długo oczekiwany przez naszych fanów teledysk.. Zaraz po nim, jeszcze w tym samym miesiącu premiera najnowszego albumu pod tytułem : BO JA TAŃCZYĆ CHCĘ. Album trafia do sklepów 18 sierpnia 2010 roku. Liczymy na to , iż tak długo oczekiwany album stanie się bestselerem na rynku muzyki Dance w kraju i za granicą.
Dodatkowo grupę uzupełnia człowiek o pseudonimie DJ SEBA czyli Sebastian Leś bez którego koncerty grupy long & junior nie miałyby profesjonalnej oprawy muzycznej. dzięki niemu grupa Long & Junior nie zapomina mikrofonów sprzętu oraz trafia spokojnie do domu.
GENTLEMAN ( wł. Tillman Otto ) ur. 19 kwietnia 1975 r. w Osnabrück, od ponad 10 lat jest jedną z największych gwiazd europejskiej sceny Reggae, oraz jednym z najbardziej rozpoznawalnych artystów tego nurtu na świecie. Od momentu fascynacji muzyką jamajską, z którą jako 17-letni chłopak zetknął się na Karaibach, tworzy i komponuje utwory, których popularność już dawno przekroczyła ramy środowiskowe. Dzięki takim hitom jak "Dem Gone" czy "Leave Us Alone" Gentlemana kochają przedstawiciele wszystkich narodów a krytycy nazywają go białym Bobem Marley’em.
Do tej pory artysta wydał kilka płyt, współpracując z wieloma uznanymi osobistościami sceny jamajskiej od prawdziwych pionierów dancehallu jak Bounty Killer, Barrington Levy czy Sizzla po reprezentantów sceny europejskiej jak Alborossie czy tureckiego pochodzenia Mustafa Sandal. Gentleman jest nie tylko utalentowanym wokalistą, ale jednocześnie osobą niezwykle wrażliwą , teksty jego piosenek dotykają problemów otaczającego świata, w których artysta pochyla się nad społecznościami poddawanymi nieustannym represjom oraz wykluczeniu.
Gentleman, mimo, że wyrósł na korzeniach jamajskiego reggae, od lat tworzy nową jakość tego gatunku, zawierającą elementy rocka, popu a nawet jazzu czy bluesa. Pomaga mu w tym niezwykła erudycja muzyczna oraz współpraca z doskonałymi instrumentalistami z The Evolution band.
Jego koncerty z powodzeniem można polecić wszystkim, którzy potrafią docenić zarówno kunszt muzyczny jak i dobrą zabawę.
Występ w Olsztynie na "Kortowiadzie" będzie pierwszym w Polsce, niebiletowanym koncertem artysty. Jest realizowany w ramach trasy promującej ostatnie wydawnictwo Gentlemana ,,Diversity” zawierające przeboje ,,It no pretty” i ,,To The Top”, oraz DVD ,,Diverstity live” który ukaże się już w kwietniu br.
Wydawcą albumów jest Universal Music Polska, promotorem trasy agencja artystyczna Roots Music Promotion.
2010. The year of the tiger. Coincidentally, this is also the Chinese sign of the zodiac under which Gentleman was born. Tigers are known to be sensitive, courageous and born leaders – in fact, these are the very qualities that define Germany’s most popular reggae musician. At barely 35, Gentleman has made himself a name as a tireless
ambassador of reggae. Indeed, with masterly albums like “Journey To Jah“ and “Confidence”, he has given this genre a new, distinctive profile and the kind of contemporary relevence which reggae hasn’t had hereabouts since the days of Bob Marley. Moreover, Gentleman has long since become an interationally renowned star. He is a recognised constant in several European countries as well as South America, Africa and even the US. Wherever he goes, people appreciate the stage artist’s charisma as much as his fabulous reggae hymns, dedicated to Consciousness,Righteousness and Tolerance.
“Diversity“ is the title of his fifth studio album. He understands it primarily as a musical challenge for himself but also for his fans and what they are expecting. There are not many German musicians who are so deeply rooted in roots reggae, but that doesn’t mean that Gentleman can’t explode to a dancehall-riddim as if there was no tomorrow. His album offers a multifaceted range of styles, textures and collaborations. “This time round, I was completely self-confident when it came to working with others and yet remaining the common thread myself,” says Gentleman, who took on the new album with an equal measure of creative voracity and the pluck to deal with self-reflective criticism. “That fire you feel as a newcomer does not keep for very long. Then it is up to you to stoke up the embers and this has much more force. I feel this craving, I want to go for it again.“
Gentleman has braced himself, has re-sorted and re-adjusted himself. The vocalist now has a new record deal which allows him to turn this new album into a veritable opus magnum. Even the standard CD features an amazing 19 songs which explore all the forms and hues that reaggae music has to offer. The 28-track deluxe edition offers an extra helping of tracks and then Gentleman even has a few more delicacies to download. Every collector will be in seventh heaven with quadruple vinyl and an opulent box set. Gentleman’s musical surrounding has also changed somewhat. His band is now called Evolution. Even though the cast is more or less identical with his former Far East Band, a few switchpoints have been re-positioned, so that now the band can start out with just that passion which Gentleman demands in order to guarantee an impressive live show. Gentleman is set to burn and so his band must also reach maximum temperatures at all times.
“Diversity“ is the line of approach – it allows for any kind of stylistic option, even heeding the same value for analog as for digital recordings. What is immediately recognisable is the multitude of beautiful melodies; a sure indicator for a creative high. The first single release, “It No Pretty“, is a mid-tempo jewel clothed in warm minor keys including piano, strings and choir. And yet, at the same time, it is a piece of outspoken social criticism – a topic that defines the entire album. There are several tracks on the album that equally appeal to the listener as potential singles – “Lonely Days“, for example, or the gently rocking opener “The Reason“ (produced by the Austrian Irievibration posse). No less marvellous are “Time Like Now“, “Changes“ and “Fast Forward“, all superbly produced by Don Corleone in his Kingston studio. Incidentally, a third of all the tracks were produced here and the Firehouse Crew was at the ready to produce that tailor-made full-bodied band sound whenever needed. The league of proven producers furthermore include Benny Blanco and Pow Pow from Cologne, Silly Walks from Hamburg, Red Roze, Shane Brown and Xterminator from Jamaica as well as Massive B from New York.
Some songs really go skindeep. The yearning accoustic ballad “I Got To Go“ for example, an open love letter to his family, or “Thinking About You“, a captivating duet with soul singer Cassandra Steen, who started out with German soul band Glashaus and has since become a fully fledged solo star. This virtually flawless R&B song speaks volumes about the emotional depth with which Gentleman fathoms the human frame of mind. Another female star to flank him is Tanya Stephens, one of the first ladies of the Jamaican reggae scene and, according to Gentleman, “an amazingly creative lyricist”. Years ago, he toured Germany with Tanya and a soundsystem. Now they have finally found the opportunity to record together. The result, “Another Melody“, shines and sparkles like a diamond in this already beautifully set and arranged tiara of reggae songs. The most heartfelt musical declaration of love, “Everlasting Love“, is dedicated to his wife Tamika, and holds a special place as the album’s closure.
It is fascinating to see how Gentleman manages to once again unite entire reggae generations on his album. On the one hand, there is freshman Christopher Martin, who cut a dash as the winner of the TV premiere of “Jamaica’s Rising Star“. The 22-year-old shooting star, whose distinctive falsetto reminds one of the timbre of Michael Jackson and who has now been taken under the wings of Shaggy, recorded “To The Top “ with Gentleman. This must be the most modern-sounding track on the album; it advances with an unusually catchy Euro dancebeat and as such makes a stark contrast to “Good Old Days“, the most classical roots track on “Diversity“. For this song, which reminds one of a Trojan Records evergreen, Gentleman was able to recruit no lesser than Sugar Minott, the 53-year-old Studio-1 veteran and dancehall pioneer, who lends the album a wise, shimmering hue of patina.
Apropos dancehall: in tracks like “The Finish Line“ and “The Ceiling“, produced by Xterminator, Gentleman actually uses one or the other auto-tune or HipHop beats, presenting a style that will specifically appeal to a young audience. Another track that has punch is “No Time To Play“, Gentleman’s debut with New York’s Massive B soundsystem. “Tempolution“ offers us the chance to admire once more the precisely placed beats and undaunted experimentalism of drum luminary Sly Dunbar. This revamped version of the dancehall stunner “Tempo“ was produced by Red Roze
himself – after all, the original track was the centrepiece of his career, and now it radiates in new brightness. In Jamaica, a lot of things come about perchance, spontaneously, and so it comes as no surprise that the recording of “Shut Eye Country“ resulted out of a spontaneous session and finally brought together the three soul brothers Jack Radics, Gentleman and Luciano – a truly creative summit. A collaboration that has been long overdue and only came about now after a chance meeting on Jamaica is the song “Along The Way“, recorded with Patrice, another well-known aficionado of roots and vibes from Cologne. Million Stylez from Sweden, on the other hand, who brings in an armful of positive vibes for the well-tempered “Help“, produced in Mediterranean style by Pow Pow, came to call on Gentleman in Cologne. This is yet another proof – just like the song “Intensions“, which features Rebellion The Recaller from Gambia – to show that the way in which Gentleman has been travelling the world for years now, with
openness and curiosity, bears fruit ever and again.
In the course of the years, Gentleman has established a truly unique network combining both Europe and his second home, Jamaica. Whereas a few years ago, physical presence was of utmost importance, these days the creative dialogue between Cologne and Kingston is characterised by a fruitful continuity. The constant exchange of ideas with the two musicians and longstanding friends Daddy Rings and Jack Radics bears true moments of glory when the verbal repartee produces lyrics for Gentleman that count amongst the best. A constant flow. This could also describe the collaboration with producer Don Corleone, who kept track via every possible web application. And yet, Gentleman remains rather critical about the Web-2.0 euphoria and various other phenomena of our global age.
Accordingly, his lyrics reflect the desastrous state of affairs that determine life in the 21st century: an excess of religious conflicts that make our world seem increasingly godforsaken; an environment that is dramatically destroyed by mankind and with no end in sight; millions of people who are starving or seeking refuge in flight; people retreating into artificial worlds. Gentleman markedly opposes these phenomena with his call for more tolerance, solidarity and mutual respect. He is an idealist who never tires, who believes in the good of mankind, whose creative primum mobile is spirituality and love. Often, or so he hopes, a few song lines should suffice to make people listen attentively, to galvanise them and cause things to change. Gentleman sees the main conflict area in a lack of tolerance towards other cultures and designs of life. He, on the other hand, embodies kindness and gentleness – these are both, his most powerful waepons and his sore spots.
“Diversity“ is a fluorescent game of deception with the many possibilities which reaggae has to offer, and in its variegation of the present state it has little to do with the reigning clichees of sunshine reggae. Gentleman hasn’t really changed anything in the basic approach of his work, which is unique in the way it embraces various continents. Now as before, the basis to all his songs is formed by the riddims, some of which Gentleman digitally pre-produces in his own studio, while selecting the others in listening sessions in Jamaican studios, which can last for hours. These he then adapts with his infallible instinct for marvellous and sophisticated melodies. In spite of all the exuberant joy which the songs of “Diversity“ radiate, the album still is marked by a certain sense of sobriety. The cover of the album, shot by star photographer Olaf Heine, visualises this to perfection. It shows an iconlike portrait of Gentleman in double exposure, permeated by trees in autumn shades, which symbolise how widely ramified and deeply rooted his art is, an art that is itself in a constant process of change. Gentleman banks on change, progress and pluralism. Diversity rules!
Strefa Zero - zespół ten powstał na początku 2004 roku w Poznaniu z inicjatywy gitarzysty Macieja Czarneckiego i jego żony wokalistki Kasi Czarneckiej. Zaprosili oni do współpracy kilku znanych poznańskich muzyków. Przyjazny klimat, jaki panuje w zespole jest odczuwalny przez słuchaczy, fanów i znajomych. Muzycy współpracowali w przeszłości m.in. z Witkiem Łukaszewskim, Wojtkiem Hoffmanem (TURBO), Jurkiem Styczyńskim (Dżem), Markiem Radulim (Budka Suflera), Tomaszem Szukalskim, Anną Chodakowską, Anją Ortodox, Ewą Błaszczyk, Wandą i Bandą, Lombardem.
Pod koniec 2010 roku ukazała się debiutancka płyta zespołu zatytułowana "BAŁAGAN". Na płycie znalazło się 11 kompozycji autorskich i 1 cover Janis Joplin "Mercedes Benz". W kwietniu 2011 roku ma miejsce promocja utworu "czekam na jutrzejszy dzień" wraz z teledyskiem. Również w kwietniu tego roku powstał nowy utwór pt: "Ring", pierwszy raz zaprezentowany został podczas gali MMA w poznaniu.
FARBEN LEHRE powstał we wrześniu 1986 roku z inicjatywy Wojciecha Wojdy oraz Marka Knapa. Od tamtego czasu zespół wydał już 9 płyt studyjnych, jedną koncertówkę, trzy w charakterze kompilacji oraz dwa albumy dvd. Ostatnio, w październiku 2009 swoją premierę miał ostatni jak dotychczas krążek, zatytułowany "Ferajna", wydany przez wrocławską firmę Lou&Rocked Boys.
Od kilku lat Wojciech Wojda jest organizatorem i pomysłodawcą, a Farben Lehre głównym wykonawcą wiosennej, klubowej trasy koncertowej PUNKY REGGAE live, która rokrocznie, wspólnie z zaproszonymi zespołami, odwiedza kilkadziesiąt największych miast w calej Polsce, min. Warszawę, Łódź, Kraków, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Katowice, Lublin.
W ponad 20-letniej historii zespołu FARBEN LEHRE wystąpiło na wielu znaczących festiwalach m.in.Przystanek Woodstock (1996, 2004, 2006), Jarocin (lata 1987-94 i 2006, laureat 1990), Hunterfest (2006, 08), Nie zabijaj (2005, 06), Force Attack (Klingendorf DE 2010), Spirit From the Street (Ballenstedt DE 2010), jak również we Francji (Auxerre 2002), na Słowacji (Nova Sedlica 2003, Snina 2004, Rudava 2008) czy Białorusi (Soligorsk 1988). Ponadto zagrał dużą trasę koncertową we Włoszech (1998 - Mediolan, Padwa, Genua, Wenecja, Bergamo) oraz dwukrotnie był gościem prestiżowego Flingern Punk Rock Festival w Düsseldorfie (klub AK-47). Na swoim koncie muzycy mają liczne koncerty w Niemczech (m.in. Berlin, Hamburg, München, Düsseldorf, Magdeburg, Cottbus, Zittau), Irlandii (Dublin 2007), na Ukrainie (Kijów, Lwów, Sławsko 2007) czy w Austrii (Wiedeń 2009).
Płocka kapela dzieliła scenę z tak znaczącymi formacjami jak Exploited, Die Toten Hosen, G.B.H.,Vibrators, U.K.Subs, Oi Polloi, Dritte Wahl,Krays, Paranoid Visions, Ine Kafe, Slobodna Europa czy Smola a Hrusky.
Muzyka FARBEN LEHRE jest energiczna, melodyjna, pełna radości grania i wolna od kompleksów. Ostre, aczkolwiek przystępne dźwięki oraz garść szczerych słów stanowią próbę duchowego porozumienia się z drugim człowiekiem. Muzycy nie ukrywają swoich fascynacji twórczością: SEX PISTOLS, RAMONES, CLASH, POGUES, DEAD KENNEDYS, BAD RELIGION, RANCID, GREENDAY, SKA-P, UKRAINIANS, U2, NEW MODEL ARMY, pamiętając o JOY DIVISION, NIRVANIE, R.E.M. czy ROLLING STONES.
Najważniejsze utwory w ponad 20-letniej historii FARBEN LEHRE to: Helikoptery, Handel, Egoiści, Nierealne ogniska, Matura, Spodnie z GS-u, Rozkołysanka, Atomowe zabawki, Judasz, Pozytywka, Terrorystan,Kolory, Pogodna, Erato, Ferajna, Zagadka oraz Corrida.
D’Dorsh powstał w 2008 roku. Początkowo grał niezobowiązująco, z czasem nabierając rozpędu w olsztyńskich klubach, niedawno debiutował na dużej scenie występując przed zespołem Enej na otrzęsinach UWM. Zespół tworzą studenci z Wydziału Sztuki UWM w Olsztynie.
Dżem to zespół legenda. Polska grupa grająca muzykę z pogranicza rocka i bluesa. Nazwa zespołu pochodzi od jamu – zbiorowego muzykowania, improwizowania na zaplanowany temat, popularnego między innymi wśród zespołów grających jam rocka. Polski zapis nazwy pojawił się – zupełnym przypadkiem kierującym ręką organizatorki jednego z koncertów – w roku 1974.
Historia zespołu zaczęła w 1973 roku, w okresie boomu tzw. śląskiego brzmienia. W 1980 roku podczas I Przeglądu Muzyki Młodej Generacji wystąpili po raz pierwszy oficjalnie jako Dżem. Dwa lata po debiucie nagrali swój pierwszy singliel "Paw i Cegła", natomiast pierwszy album Cegła, ujrzał światło dzienne po pięciu latach zawodowego grania.
Niemal od początku Dżem miał bardzo liczne grono fanów, dzięki czemu grupa zawsze może liczyć na pełne sale. Obecnie kapela uchodzi za jedną z największych gwiazd polskiej sceny rockowej.
30 lipca 1994 roku kończy się pewien okres w historii zespołu - umiera charyzmatyczny wokalista zespołu Ryszard Riedel. Po długim i trudnym konkursie nowym wokalistą zostaje Jacek Dewódzki, śpiewający wcześniej w rockowych i jazzowych formacjach krakowskich. W lutym 1995 roku, Dżem nagrywa płytę z nowym wokalistą "Kilka zdartych płyt", którą dedykuje tragicznie zmarłemu koledze. W przeddzień pierwszej rocznicy śmierci Ryszarda Riedla w katowickim Spodku odbywa się wyjątkowy koncert ku jego czci z udziałem 12 czołowych wokalistów rockowej sceny w Polsce.
Latem 1996 roku zespół był jedną z gwiazd festiwalu Prince Rock Poland w Węgorzewie, towarzyszył również zespołowi ZZ TOP podczas ich polskich koncertów. 5 września 1997 ukazała się płyta "Pod wiatr". 22 lutego 1998 roku Dżem zagrał koncert z orkiestrą i chórem Państwowej Opery Śląskiej w Bytomiu. Na nowej fali popularności zespół gra kolejne koncerty z orkiestrą w Sopocie, Poznaniu i Warszawie. Jednocześnie promują wydawnictwo na płycie i kasecie VHS będące zapisem tego koncertu. W październiku 1998 roku światło dzienne ujrzała płyta CD " The Band Plays On..." oraz płyta "List do R" jako dodatek do powyższego. W 1998 roku zespół zagrał przed Rolling Stonesami na Stadionie śląskim w Chorzowie, wybrany spośród wielu czołowych polskich kapel rockowych. 13 maja 2000 roku zespół nagrał nowy album pod tytułem "Być albo mieć". 23 czerwca na KFPP Opole '2000, zespół zagrał koncert z okazji 20-lecia istnienia grupy. Tu kończy się kolejny okres w istnieniu zespołu - ostatni rok z wokalistą Jackiem Dewódzkim.
2004 rok, jest bardzo pracowity dla Dżemu. Zespół nagrywa studyjny album "2004" z nowym wokalistą Maciejem Balcarem, jedną z nowych piosenek jest "Do kołyski". Ponadto powstał koncertowy album "Przystanek Woodstock 2003" i płyta "Złoty Paw" z największymi przebojami zespołu. 14 sierpnia 2008 zespół wystąpił na Skwerze Kościuszki w Gdyni jako support przed koncertem Erica Claptona. W roku 2009 Dżem nagrał nową płytę "Muza". W roku 2009 przypadło 30-lecie działalności grupy (1979-2009), z okazji którego odbył się koncert w katowickim Spodku.
10 stycznia 2010 roku zespół Dżem zagrał w Poznaniu koncert w ramach finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym samym roku nagrał płytę z pełnym zapisem koncertu na 30-lecie grupy, który odbył się w Spodku. Płyta ukazała się w sprzedaży 30 marca 2010 roku, w skład jej wchodzą 3 DVD i 4 CD, jest to największe wydanie w skali światowej.
27 maja 2010 zespół Dżem wystąpił jako support przed australijską grupą hardrockową AC/DC na warszawskim lotnisku Bemowo.
W listopadzie roku 2010 ma miejsce premiera nowego albumu zespołu zatytułowany "Muza" która w marcu 2011 osiąga status złotej płyty. Złote krążki muzycy odebrali 19.03.2011 przed symfonicznym koncertem w Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu.
Obecny skład zespołu:
Maciej Balcar – śpiew, harmonijka ustna (2001 – obecnie)
Adam Otręba – gitara solowa, śpiew (1973 – obecnie)
Benedykt "Beno" Otręba – gitara basowa, śpiew (1973 – obecnie)
Jerzy Styczyński – gitara solowa (1979 – obecnie)
Janusz Borzucki – instrumenty klawiszowe, organy Hammonda (2005 – obecnie)
StarGuardMuffin to brzeska formacja muzyczna wykonująca szeroko pojętą muzykę reggae. W swoim repertuarze oferuje zarówno utwory rootsowe, jak i nowoczesne brzmienia.
Zespół składa się z młodych, ambitnych muzyków czerpiących przyjemność z każdego koncertu. Pasja realizowana przez dźwięki i masa pozytywnych wibracji powoduje, iż każdy koncert jest na swój sposób wyjątkowy.
O zespole Polska usłyszała w 2010 roku, kiedy jego wokalista Kamil Bednarek wystąpił w trzeciej edycji popularnego show TVN „Mam Talent”, w którym zajął drugie miejsce. W programie Kamil natychmiast zdobył uznanie widzów i jurorów. Debiutancka płyta Star Guard Muffin zatytułowana „Szanuj” ukazała się w tym samym roku. Krążek ten odniósł ogromny sukces. W ciągu zaledwie dwóch tygodni od dnia premiery osiągnął status złotej płyty.